Dana 8.7.2021.godine Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je na 273. sjednici u Mostaru, jednoglasno usvojila planove poslovanja Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar za 2021. godinu, kao i za period od 2021. do 2023. godine.
Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić kazao je kako je cilj ovih planova, ali i Vlade Federacije BiH zajedno sa Upravom Autocesta Federacije BiH ubrzati radove na svim dionicama koje su u izgradnji.
-
Ovi planovi odavno su bili u pripremi, čekali smo novog direktora, odnosno novu Upravu Autocesta FBiH da svojim djelovanjem prilagodi taj plan, to jest da kroz njega dobijemo što efektivniji rad samog poduzeća. Cilj nam je također što prije dodijeliti ove dionice koje su još na čekanju kako bi „napali“ koridor Vc u cijelosti - kazao je Lasić, te naglasio kako su trenutno dva projekta u fokusu.
- U pitanju su tunel Prenj i dionica Mostar sjever-Mostar jug. Ta dva projekta želimo što prije raditi i nadamo se da ćemo vrlo skoro ići u izbor izvođača radova i nadzora. Kroz ovaj plan dali smo naglasak i na brze ceste i želimo što prije osigurati sredstva za tri pravca, i to prema Tuzli, Bihaću, te za ovu našu spojnicu Mostar-Široki Brijeg-granica Republike Hrvatske. Osim koridora Vc, koji nam je na neki način prioritet, navedene brze ceste su također među važnijim stvarima u čiju realizaciju želimo krenuti u periodu koji je pred nama - istakao je Lasić.
Napomenuo je kako će tunel Prenj biti najzahtjevniji građevinski poduhvat i naglasio kako će do 2027. odnosno 2028. godine biti dovršene sve dionice na koridoru Vc. Ministar Lasić naglasio je kako je izgradnja ceste Stolac-Neum u završnoj fazi, te da bi ova dva mjesta trebala biti spojena najdalje do proljeća 2022. godine.
Glavni ciljevi predviđeni trogodišnjim planom poslovanja JP Autoceste FBiH odnose se na zasnivanje rada na ekonomskim principima samoodrživosti, osiguranju kontinuiteta usluga održavanja, projektiranju.
Planirano je i unaprjeđivanje usluge korisnicima kroz postpaid plaćanje, uvođenje smart kartica, te konstantno poboljšanje IT infrastrukture, kao i nastavak aktivnosti na osiguranju sredstava iz različitih izvora, međunarodnih kreditnih sredstava, realizacijama iz proračun FBiH ili iz drugih izvora, a sve u cilju brže izgradnje autocesta i brzih cesta u Federaciji.