Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić, danas je posjetio gradilišta na Koridoru Vc, koja će skratiti prometnu udaljenost Hercegovine sa sjeverom naše zemlje.
Dolaskom iz pravca Mostara u mjestu Bradina, ministar Lasić posjetio je gradilište na južnoj strani tunela Ivan. Tunel Ivan je dvocijevni tunel sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721,50 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 m, koje će biti pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1020 m, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 m.
Izgradnjom Koridora Vc, Bosna i Hercegovina se uključuje kao važna tranzitna zemlja poveznica između europskog jugoistoka i sjevera, što će imati veliko značenje za društveno – gospodarski razvitak. Izgradnjom poddionice Tarčin – Ivan odnosno tunela Ivan, završiti ćemo jednu etapu a samim tim skraćujemo put između Sarajeva i Mostara kao dva gospodarski najvažnija grada u Federaciji BiH. Danas ovdje možemo vidjeti zadovoljavajuću dinamiku izvođenja radova. S obzirom na ukupnu dužinu tunela i obadvije cijevi do sada je iskopano oko 75% tunela, što je i prije predviđenog roka jer ćemo krajem šestog mjeseca imati prokopan tunel Ivan. – izjavio je Ministar Lasić
Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice. Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom, duga je oko 700 m. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 m, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.
Osim aktivnosti vezanih za tunel Ivan (LOT 2), u izgradnji je dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – ulaz u tunel Ivan, LOT 1. Dužina ove poddionice je 4,9 km, a značajniji objekti na poddionici su most Raštelica 1 dužine 518 metara i most Raštelica 2 dužine 609 metara. Na ovoj poddionici su planirana i dva odmorišta. Gradnja ove poddionice financira se bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 11,7 milijuna eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF) i sa 50 milijuna eura osiguranih kod Europske investicijske banke (EIB). Rok za završetak ove poddionice je mjesec ožujak 2022.godine.
Ministar Lasić posjetio je i gradilište na Koridoru Vc poddionica Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica.
Dionica Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica nastavlja se na dionicu Klopče – tunel Pečuj i predstavlja treći lot tzv. zeničke obilaznice. Građevinski radovi su u punom jeku bez značajnih poteškoća, uz primjenu sigurnosnih mjera kako bi se spriječilo širenje koronavirusa. Ovo je jako zahtjevna dionica, pored otvorenog dijela trase tu je i vijadukt Donja Gračanica dužine 400 m, tunel Hum u dužini 420 m, dva kraća vijadukta kao i tunel Vraca dužine 350 m. U sklopu ove dionice je i petlja Zenica sjever sa naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. „sjevernog spoja“ koje trebaju da povežu autocestu Koridora Vc sa gradom Zenica i magistralnom cestom M-17.
Trenutno se vrše radovi na izradi kolovozne konstrukcije. Na desnom kolovozu završena su oba nosiva sloja, dok je na lijevom kolovozu urađen prvi nosivi sloj. Na vijaduktima radi se hidroizolacija, ugradnja sistema odvodnje, postavljanje čeličnog rukohvata i postavljanje zaštite od buke. Također, na trasi se izvode radovi na vanjskoj i unutrašnjoj odvodnji.
Trasa autoceste poddionica Ponirak – Vraca je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Vranduk – Ponirak i na jugu na poddionicu Tunel Zenica – Donja Gračanica. Ukupna dužina dionice je 2,65 km, a glavni objekt na ovoj dionici je Tunel Zenica koji čini preko 90% trase autoceste i sastoji se od dvije cijevi, desna cijev dužine 3371 metara, i lijeva cijev dužine 3324 m. Metoda iskopa je Nova austrijska tunelska metoda (NATM) koja je jako pogodna s obzirom na očekivane promjene geoloških i geotehničkih uslova. Izvođač radova na ovoj poddionici je Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo.
Ulaganje u održivu infrastrukturu, za ekonomiju Bosne i Hercegovine od velike je važnosti a posebno pružiti priliku na izgradnji Koridora Vc domaćim kompanijama u ovoj krizi uzrokovanoj pandemijom COVID-19. – izjavio je Ministar Lasić
Ministar Lasić izrazio je zahvalnost svim angažiranim izvođačima radova na izrazito dobro obavljenom poslu do sada, a posebno onima koji svoje radove završavaju i prije predviđenog roka.
U nastavku svoje današnje posjete, Ministar Lasić obišao je i gradilište poddionice Vranduk – Ponirak koja je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), te koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice prema projektu iznosi 5.3 km. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 dužine 390 m i Vranduk 2 dužine 340 m, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk u dužini 400 m, te tri manja vijadukta ukupne dužine 300 m.
Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji se rade tehnologijom armirane zemlje. Izvođači radova na ovoj poddionici je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).