Buka strojeva i koordinacija radnika, koji unatoč visokim temperaturama profesionalno,staloženo i s rokovima na umu neumoljivo probijaju tvrdi hercegovački kamen.Od sela Međine, svi oni koji žele zaobići prometne čepove u gradu Mostaru, moći će se odvojiti i spojiti s prometnicom na Vardi.
Podrhtavanje tla uslijed rada brojnih strojeva koji ravnaju tlo i sipaju užareni asfalt, užurbanost, ali i vrhunska koordinacija radnika koji unatoč visokim temperaturama neumoljivo probijaju tvrdi hercegovački kamen,profesionalno, staloženo i s rokovima na umu. Na ovoj dionici se već određeno vrijeme intenzivno radi, te će ona omogućiti prvu fazu u potpunom prometnom premoštavanju središta Hercegovine.
Unatoč izazovima,problema i zastoja u ostvarenju prve faze projekta nema, ona bi, ako sve bude išlo u najboljem redu, trebala biti okončana već ove jeseni te će se od sela Međine svi oni koji žele zaobići prometne čepove u gradu Mostaru odvajati modernim rotorom te putujući samim rubom Mostarskog blata, dolaziti na isto tako moderno uređeni rotor u Miljkovićima, odnosno Vardi.
Rotori i potporni zidovi
Darko Mandić, šef gradilišta na prvoj dionici mostarske obilaznice, u ime izvođača radova,konzorcija Putovi Grude i HP-a Investing, kazao je kako radovi idu svojom dinamikom, trenutačno se stavlja prvi nosivi sloj asfalta, što je urađeno oko 50 posto, a u ovom trenutku teški strojevi osiguravaju potporni zid u cilju stabilizacije jedne kosine. Uskoro počinje i završna faza u kojoj će se postavljati signalizacija i ograde.
Gradilište je posjetioi federalni ministar prometa i veza Denis Lasić koji je izrazio zadovoljstvo dinamikom radova te je ukazao na veliki značaj koji će južna mostarska obilaznica imati za svakodnevni život šireg područja Hercegovine.
Uskoro novi natječaj
Lasić je objasnio kako je ovo prva dionica duljine 6,7 kilometara, dok je vrijednost ugovora 5,3 milijuna maraka te ističe kako su se naknadno mijenjali planovi, i to na spoju u Međinama - Pologu, te se zbog sigurnosti prometa došlo do zaključka kako je potrebno kvalitetnije rješenje, a to je rotor. Lasić kaže i kako se uskoro očekuju aktivnosti na drugoj dionici. Ona se nastavlja od Varde pa do Rodoča, duljine je 4,5 kilometra te je tehnički zahtjevnija od prve zbog objekata kao što su vijadukt Marjanovića draga i tunel Novi.
Kada su u pitanju idući koraci, Lasić je objasnio kako se u studenom ove godine očekuje pokretanje natječaja za vijadukt Marjanovića draga, uključujući i pristupnu cestu na LOT 1 dionici. Procijenjena vrijednost radova je 4,100.000 eura (financiranje od EBRD-a), a dodjela ugovora očekuje se u ožujku sljedeće godine,pri čemu je rok za izvođenje radova 12 mjeseci. Drugi objekt na dionici je tunel Novi, čija je procijenjena vrijednosti 10,250.000 eura(također od EBRD-a), pri čemu je pokretanje natječaja planirano u ožujku sljedeće godine, a dodjela ugovora u mjesecu travnju.