Federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić je danas, s predsjedateljicom Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Borjanom Krišto, s dopredsjedateljem Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine i predsjednikom HNS-a BiH dr. Draganom Čovićem, direktorom JP Ceste Federacije BiH Ljubom Pravdićem, gradonačelnikom Grada Mostara dr. Marijom Kordićem i suradnicima, nazočila probijanju glavne cijevi tunela Novi u sklopu projekta Mostarska obilaznica, na dionici Miljkovići – Rodoč. Time su završeni radovi na podzemnom iskopu s izvozom materijala u Glavnoj (867 metara) i u Servisnoj (716 metara) cijevi tunela Novi.
Ova dionica važan je dio Južne obilaznice Mostara a njenom izgradnjom izmjestit će se tranzitni prometni tokovi iz urbanog gradskog područja Mostara. Glavnu prednost projekta predstavlja skraćenje vremena putovanja iz gravitacijskog područja Zapadne Hercegovine, koje je značajno produženo prolaskom kroz Mostar. Također projektom se smanjuju negativni utjecaji tranzitnog prometa na grad Mostar, u smislu zagušenja, zagađenja, buke i ostalih utjecaja na okoliš, a povećava se i sigurnost prometa, kako tranzitnog tako i lokalnog.
Konačan cilj Institucija nadležnih za oblast prometa u Federaciji BiH jest povezivanje Južne obilaznice Grada Mostara na petlju Mostar Jug na autocesti na Koridoru Vc. Tehničko rješenje za realizaciju plana je usuglašeno, predstoji konkretizacija kroz implementaciju na terenu.
Ugovor za izvođenje radova na tunelu Novi u sklopu projekta Mostarska obilaznica M 6.1 izgradnja dionice Miljkovići-Rodoč- veza na M17, potpisan je 30. 8. 2022. godine između JP Ceste Federacije BIH (Naručitelj) i Konzorcija Hering d.d. Široki Brijeg i Azvirt LLC Baku Azerbaijan (Izvođač) na iznos 29.403.498,48 KM s uključenim PDV-om. Zaključno s krajem ožujka 2024. god. izvedeno je radova u vrijednosti cca 11.905.000,00 KM s PDV-om, što iznosi 41% ukupno ugovorenih radova.
Po Glavnom projektu ukupna dužina Glavne tunelske cijevi iznosi L= 899,00 metara, od čega je dužina podzemnog iskopa tunela 867,00 metara. Ukupna dužina Servisne tunelske cijevi iznosi L= 785,00 metara, od čega je dužina podzemnog iskopa servisnog tunela 783,00 metara. Servisna tunelska cijev je od glavne cijevi osovinski udaljena 25,00 metara i međusobno su povezane s (3) tri poprečne veze.
Ministrica Katić čestitala je izvođačima radova i nadzoru te izrazila zadovoljstvo zbog uspješnog završetka podzemnog iskopa glavne i servisne tunelske cijevi, posebno imajući u vidu da je završen i prije ugovorenog roka. Rok završetka izgradnje tunela Novi bi trebao biti do kraja siječnja 2025. godine.