Uslijed zabrinjavajućih statističkih podataka o sigurnosti prometa na cestama, velikog broja žrtava i
teško ozlijeđenih osoba u prethodnim godinama Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, u
suradnji s BH Telekomom, HT Eronetom i JP Autoceste Federacije BIH, već treću uzastopnu godinu
provodi medijsku kampanju „Glavu gore! Stop korištenju mobitela u prometu!“ koja ima za cilj
smanjenje korištenja mobilnih telefona prilikom sudjelovanja u prometu.
Tijekom uspješne provedbe navedenih kampanja iskazala se potreba da sadržaj medijske kampanje pod
nazivom „Glavu gore! Stop korištenju mobitela u prometu!“ bude izdvojen i ima posebno, vidljivo mjesto
na službenoj stranici Federalnog ministarstva prometa i komunikacija. Poseban odjeljak služio bi za
promociju materijala kampanje „Glavu gore! Stop korištenju mobitela u prometu!“, ali i svih ostalih
materijala koji su bitni za poboljšanje sigurnosti prometa na cestama u Federaciji BiH. Na ovaj način
pitanje bi promocije sigurnosti prometa na cestama u Federaciji bilo podignuto na višu razinu, a
materijali bi na ovaj način bili dostupni širem auditoriju.
Sigurnost u cestovnom prometu predstavlja globalan izazov, a mnoge zemlje diljem svijeta poduzimaju
različite mjere kako bi smanjile broj prometnih nesreća koje često rezultiraju nepopravljivim gubicima –
smrću i teškim ozljedama. Europska unija postavila je ambiciozan dugoročan cilj, poznat kao „vizija
nula”, koji teži postizanju nula smrtnih slučajeva u cestovnom prometu do 2050. godine. Također su
predloženi novi međuciljevi: smanjenje broja smrtno stradalih osoba na cestama za 50 % od 2021. do
godine te smanjenje broja teško ozlijeđenih za 50 % u istom razdoblju. Unatoč uloženim naporima
u poboljšanje infrastrukture i regulacije prometa ključno je dodatno podizanje svijesti građana o važnosti
sigurne vožnje. Koncept društvenog marketinga uveden je sredinom sedamdesetih godina kao uspješna
metoda za sprječavanje nepoželjnog ponašanja sudionika u prometu, što se pokazalo ključnim
čimbenikom za sigurnost cestovnog prometa u smislu uzročnika prometnih nesreća ili pridonošenja
istima. U svom mišljenju o zahtjevu Bosne i Hercegovine za članstvo u Europskoj uniji Europska komisija
također je naglasila potrebu za pokretanjem medijskih kampanja zbog podizanja svijesti sudionika u
prometu, s ciljem smanjenja broja prometnih nesreća.
Aktivnosti dosljedno počinju s datumom 2. 4., za koji smatramo da je simboličan datum, jer je prvi poziv
s mobilnog uređaja upućen 3. 4. 1973. godine u New Yorku, pa se dan prije odnosno 2. 4. 1973. može
uzeti kao posljednji dan bez mobitela. Pola stoljeća kasnije postavlja se pitanje kako je, pored svih
benefita i olakšanja koje nam je omogućeno korištenjem mobilnih uređaja u svakodnevnom životu,
dovelo do toga da prevlada negativan utjecaj uzrokovan nepravilnim korištenjem u prometu
Ovom prilikom sve Vas pozivamo da budemo promjena na cestama koju želimo vidjeti, a pokretanje ove kampanje samo je mali dio naših ukupnih nastojanja da spasimo što je moguće više ljudskih života u prometu.
